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27 November
18:10 CET
Natus Vincere
NaVi
1.05
Team Vitality
Vitality
9.78

Dust2 nun offiziell veröffentlicht *UPDATE*

Geposted von MiPu,
Am 04. Februar 2017 wurde Dust2 aus dem aktiven Mappool genommen und durch Inferno ersetzt. In den letzten Tagen hat Valve den einen oder anderen Screenshot veröffentlicht und nun ist es endlich soweit: in einem Beta-Update, das vor circa einer Stunde veröffentlicht wurde, wird die überarbeitete Version der populärsten CS-Map vorgestellt. *Update - 19.10.2017 - 01:05*

Valve hat vor wenigen Minuten das nächste CS:GO-Update veröffentlicht und die neue Version von Dust2 in den aktiven Spielbetrieb übernommen. Die Beta ist somit beendet und die Map kann nun auch offiziell im Matchmaking gespielt werden.


Die Release-Notes:

[patchnotes][GAMEPLAY]
– Replaced de_dust2 with updated version.
– Improved de_nuke bot navigation.

[AUDIO]
– Unique jump landing sounds for all major surfaces.
– Unique sounds for picking up weapons and grenades.
– Unique bullet impact sounds for vehicles and barrels.
– Re-balanced music kits volume to be more in-line with the overall game volume.
– Improved resolution and quality of HRTF algorithm.

[MISC]
– Both Perfect World Sticker Capsule Limited Time Offers and Graffiti Capsule Limited Time Offers are now available worldwide.
– Added normal maps for “Gut Knife | Autotronic”, “Bayonet | Autotronic”, and “M9 Bayonet | Autotronic”.
– Fixed case where players could be blinded by a flashbang outside the map and out of line of sight.[/patchnotes]


Heute Nacht gab es erneut ein Update zu Dust2, welches diesmal mit vielen Änderungen zum Gameplay und Fehlerbehebungen daher kommt. Ob sich all die Details großartig auf den Spielfluss auswirken, ist fraglich, aber da sich Dust2 weiterhin im Beta Update Status befindet, kann das Entwicklerteam noch an Stellschrauben drehen. Hier die aktuellen Patchnotes:

[patchnotes]Changes:
  • Fixed pixelwalk at Closet/Car on B site
  • Fixed pixelwalk at T spawn by Suicide
  • Adjusted sky color
  • Moved electrical pole at A site car to outside wall
  • Fixed wallbanging spot at A Plat
  • Fixed wallbanging spot at Outside Long
  • Fixed crate model with bad collision at CT spawn
  • Fixed being able to molotov people on Short A from CT Spawn
  • Adjusted skybox above Short A so it can be naded from Long Doors
  • Updated some Arabic signs
  • Replaced old crate model in Upper Tunnels
  • Removed models on Catwalk that players mistook for a head
  • Moved green paint line down on building at Cat Boost
  • Moved palm tree that was distracting players entering at Short A
  • Building roofs now have collision for nading
  • Adjusted color value on cars to improve player reads
  • Adjusted crates at Outside Long and moved overhang
  • Changed tarp surface types to match underlying surface materials.
  • Wallbanging tarp areas will now be consistent with underlying surfaces.
  • Added collision to bottom sills of rollup doors
  • Removed buggy collision on 256/256_short industrial awning
  • Fixed small gap in 56x90_01 window that allowed player to see OOW
  • New tunnels doorway arch model duplicate with very accurate inner opening collision
  • Moved car a bit at Outside Long
  • Fixed angled wood brace that was hanging up players at Window
  • Fixed lighting bug on Window model at B site
  • Moved door inward and removed shadowed space at peach color building next to A site
  • Wallhugging slowdown fixed on Tunnels spiral stairs (thanks Rf)
  • Fixed wallbanging bugs on cover props in bombsite B
  • Moved column in Tunnels slightly to ease player movement
  • Moved wooden scaffold upward in Closet at B Site due to head bump
  • Fixed concrete stairs that had a missing backface
  • Fixed mirrored stop sign at T Spawn
  • Changed cover color at Mid to help with player readability
  • Fixed bad clip on tower from CT Mid to CT Spawn
[/patchnotes]



Die Map ansich wurde viel heller gestaltet und bringt einige Änderungen mit sich. So wurden die zerstörten Autos beim A-Spot entfernt und durch ein einzelnes Auto ersetzt. Die Spieler haben hier die Möglichkeit direkt um das Auto laufen zu können, was das Halten von A-Lang mit einer Sniper nun einfacher gestalten könnte.

Fun Fact: die beiden Pizzaläden auf der Map wurden durch zwei Coffee-Shops ersetzt.

Einige Änderungen könnt ihr hier in unserem YouTube-Video anschauen:



Hier findet ihr die vollen Patchnotes:
The following changes are in the “1.36.0.7-rc1” CS:GO Beta depot.

[patchnotes][GAMEPLAY]
  • Updated version of de_dust2 added.
  • Improved de_nuke bot navigation.
[AUDIO]
  • Unique jump landing sounds for all major surfaces.
  • Unique sounds for picking up weapons, grenades and ammo.
  • Unique bullet impact sounds for vehicles and barrels.
  • re-balanced music kit volume to be more in-line with the overall game volume.
  • Improved resolution and quality of HRTF algorithm.
[/patchnotes]
Was haltet ihr vom Dust2-Remake? Was gefällt euch besonders und was hätte man sich eurer Meinung nach sparen können? Gibt es irgendetwas, was euch persönlich fehlt und hätte angepasst werden sollen?

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