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Geposted von esporti,
Valve ermöglicht den Upload von Workshop-Maps in Counter-Strike 2. Mit dem Update vom 2. November gibt es somit vor allem für die kreativen Köpfe neue Möglichkeiten in dem Taktik-Shooter. Über einen Monat nach dem Release von CS2 können sich vor allem die Community Map Maker über ein Update freuen. Mit den Patch Notes vom 2. November können eigene Maps erstellt und im Workshop hochgeladen werden. Wer eine dieser zur Verfügung gestellten Karten spielen möchte, abonniert diese kostenfrei im Workshop und kann anschließend im Spiel darauf zugreifen. Darüber hinaus stehen weitere Tools für Workshop-Maps zur Verfügung.



Neben der Integrierung der Workshop-Maps gibt es auch zahlreiche Anpassungen im Gameplay. Vor allem wurden häufig in Reports vermerkte Bugs ausgemerzt. Beispielsweise beklagten zahlreiche User, dass beim Zücken des Messers und dem unmittelbaren Angriff zu wenig oder gar kein Schaden angerichtet wurde. Dies soll nun laut Valve behoben sein. Gleiches gilt für teils ignorierte Command-Settings bei schwacher Verbindung.

Auf der Map Inferno wurden derweil die Vögel entfernt. Mehrere Spieler:innen berichteten zuvor, dass es im Eifer des Gefechts zur Verwechslungsgefahr mit Granaten kommt. Entsprechend reagierten sie anders in den Situationen, drehten sich unter anderem bei Verdacht auf Flashgranaten weg oder rückten von ihrer eigentlich besseren Position ab.

Die vollständigen Release Notes vom Donnerstag sind hier aufgelistetet.
Release Notes vom 2.11.2023
[ WORKSHOP ]
Enabled uploading CS2 maps to the workshop
Community Servers can host workshop maps
Added paint metalness and roughness by color features to Solid Color, Hydrographic, and Spray-Paint finishes in the Item Editor
Added option to toggle "Automatic PBR Color Correction" to all sticker types in Item Editor
Various Item Editor help system updates including "mat_fullbright 10" to test PBR
Various updates to workshop tools

[ GAMEPLAY ]
Fixed a case where user commands would be ignored in poor network conditions
Fixed a case where weapons would fire faster than intended
Fixed a case where clients would show multiple gunshots for one actual shot
Fixed a case where players would fail to keep their weapons between rounds of overtime
Fixed some instances of dropped weapons falling out of the gameplay space
In firstperson, dead players will now see their own ragdoll at the server-authoritative lag-compensated position of their demise
Decoy grenades interact aesthetically with smoke clouds
Smoke grenades now have a minimum fuse duration to prevent smokes from prematurely detonating if stuck in crevices
Players now ignore individual damage events dealing less than one point of damage
Knife attacks will now prioritize enemies and will only hit teammates if there are no enemies in range
Knife attacks no longer predict damage effects or sounds on the client
Knife attack immediately after switching to a knife will always deal full damage amount
For a given map location, eye height is now consistent regardless of how the player arrived

[ MAPS ]
INFERNO
Fixed clipping in various areas
Fixed various microgaps
Fixed disappearing meshes in skybox
Removed birds that got mistaken for grenades

[ SERVERS ]
Added sv_maxuptimelimit setting to request server shutdown after certain number of uptime hours.
Support -sv_maxuptimelimit command line parameter to randomly select uptime limit per instance within a range, e.g. "-sv_maxuptimelimit 48-72" command line parameter will request game server instance to self-shutdown somewhere between 48 and 72 hours by issuing "sv_shutdown" command on the game server.
Added game server startup timing log records.
Game servers will now print global chat messages when players acknowledge newly acquired items while connected to the game server.
Fixed a bug showing 100% packet loss immediately after connection
Fixed a bug where scoreboard ping could get stuck at a value lower than the real ping

[ MISC ]
Improved rendering of stickers
Added wins and wins-needed to Competitive Play Menu map tiles
Fixed various minor HUD bugs
Fixed various skins and sticker bugs
Fixed various bugs with item inspection UI
Fixed a skinning issue with Trapper Aggressor agent's legs
Improved performance of player animations on client and server
Smoke grenade canister changed to chrome material
"Boost Player Contrast" no longer applies to dead players
Adjusted microphone voice threshold value




Bildquelle: Valve

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